2012 Yılında Kullanılacak Defterlerinin Tasdiki ve Noterler Sistemine Girilmesi
213 sayılı VUK’nun 223 maddesinde, vergi
mükelleflerince kullanılacak defterlerin tasdik makamının noter veya noterlik
görevini ifa ile mükellef olanlar oldukları, 226 ncı maddesinde de tasdik
makamının, tasdik ettikleri defterlere ait kanunda yazılı bilgileri bulunduğu
yerin en büyük mal memuruna tevdi edecekleri hüküm altına alınmıştır.
Bu maddeye istinaden Maliye Bakanlığının
yayımlamış olduğu 406 nolu Vergi Usul Kanunu genel tebliği ile Noterler ve
Noterlik görevini ifa ile görevli mükellefler tarafından tasdik edilen
defterlere ilişkin tasdik bilgilerine ait bilgilerin Gelir İdaresi Başkanlığına
nasıl gönderileceğine dair bazı düzenlemeler yapılmıştır.
Bahsi geçen tebliğ ile Noterlere ve Noterlik
görevini ifa ile mükellef olanlar tarafından tasdik edilen defterlere ait tasdik
bilgilerini 01.04.2011 tarihinden itibaren elektronik ortamda Gelir İdaresi
Başkanlığına göndermeleri zorunlu hale getirilmiştir. Diğer bir ifadeyle
01.04.2011 tarihinden sonra Noterler defter tasdik bilgilerini kağıt ortamında
değil elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığına göndereceklerdir.
Noterler tasdik ettikleri defterlere ait
bilgileri en geç tasdik işleminin yapıldığı ayı takip eden 2. Ayın sonuna kadar
elektronik ortamda göndermeleri gerekmektedir. Aksi takdirde Vergi Usul Kanuna
göre cezai müeyyide ile karşı karşıya kalacaklardır.
Örneğin 2011 aralık ayında tasdik yapıldı, engeç
2012 şubat ayı sonuna kadar elektronik ortamda Gelir İdaresi Başkanlığına
göndermeleri gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder